DUGHere’s to genius taste

Bild på DUG förpackning mot grön bakgrund. Spela video.

DUG är en ny mjölkdryck framställd av potatis. Låter kanske inte så gott eller svårt, men inget kunde vara mer fel. Drycken tas fram genom en patenterad emulsion av potatis och rapsolja som utvecklats av professor Eva Tornberg vid Lunds universitet. Emulsionen är det som binder samman allt och ger DUG sina geniala kvaliteter med bra konsistens, näring och smak. Något vi tog fasta på i kommunikationen.

The work we create

Creative conceptFilmStill photos

flicka dricker DUG
Någon häller DUG i ett glas och det skvätter.

DUG

En viktig aspekt vid tillverkningen av DUG var att du ska kunna använda det som vilken mjölk som helst. Oavsett om du häller det i ditt kaffe eller te, bakar eller lagar mat kommer DUG aldrig att separera. Vilket gör det till ett bra och näringsriktigt alternativ till alla mejeriprodukter eller växtbaserade drycker.

Bild på DUG förpackning.

En ny positionering på marknaden

Vi fick i uppgift att skapa ett kommunikationskoncept som återspeglar varumärkets personlighet ”upbeat, revolutionary, potato obsessed”. Medan konkurrenterna intog en rebellisk position i mjölkdiskussionen, valde vi att stå utanför debatten och istället hylla det som avgör om produkten blir en hållbar vana eller inte – smaken. Here’s to genius taste. Hur god kan en mjölk gjord på potatis vara, undrar du. Otippat god, märkte vi.

Allt du behöver

Genom att lyfta den goda smaken och uttrycka oss på ett sätt som andas premium, ville vi nå in till miljömedvetna unga vuxna som redan tagit steget över till växtbaserat. Samtidigt ville vi kommunicera potatisens geniala egenskaper. Visste du till exempel att du kan leva på enbart potatis? Det enda du behöver tillsätta är vitamin A och D. Genialt.

Tre DUG förpackningar står bredvid varandra.

VILL DU VETA MER? Kontakta mig.

Åsa Kristiansson, Account Manager. Porträtt.
Åsa Kristiansson
Account Manager