DoroTelefoner och trygghetstjänster för äldre
Doro har länge arbetat för att överbrygga åldrandets utmaningar och göra seniorers vardag enklare och självständigare. De är marknadsledare på telefoner och trygghetstjänster som bygger på smarta mobiler och smart teknik, och riktar sig både till pigga och mer hjälpbehövande seniorer.
The work we create
Ny yngre målgrupp
Med Doro 8080 vänder sig Doro till en yngre målgrupp än vanligt: 60-plussare. KANs uppdrag var att ta fram strategi och kreativt koncept för att sedan producera lanseringskampanjen. Eftersom dagens 60-åringar varken är tanter eller farbröder och dessutom har använt smartphones i många år, ville vi porträttera dem på ett coolt och rättvist sätt, som inte är så vanligt i dagens medieutrymme.
Doro 8080 – Varumärkesförflyttning och produktlansering
Nytt grepp om konsumentsajten
Doros konsumentsajt behövde ses över för att skapa en bättre balans mellan varumärke, erbjudande och e-handelsflöde. För att förmedla både hjärta och hjärna arbetade vi om tonalitet och copy för att kommunicera båda delarna på ett varmt sätt. Samtidigt arbetade vi om sajtstruktur och design för att anpassa den för den prioriterade målgruppen – seniorerna.