CDON Means a great deal
CDON är Nordens ledande marknadsplats med runt 2,3 miljoner aktiva kunder som kan handla och jämföra priser på miljontals produkter. Det ständigt växande utbudet rymmer allt från elektronik, böcker och leksaker till sport, mode och skönhet. Huvudkontoret i Malmö bjöd i höstas in ett antal byråer till en pitch som KAN vann, varpå vi fick uppdraget att skapa ett kreativt koncept med syftet att stärka CDONs varumärke på den nordiska marknaden.
The work we create
Udda familjen
Med ett stort och brett utbud och konkurrenskraftiga priser vill CDON göra livet enklare för de många människorna. Här finns allt samlat för hela familjen, vilket ska kommuniceras i en ton som är inkluderande och lättsam med glimten i ögat.
Vi ville spinna vidare på familjesämjan och skapade den lite knäppa familjen där den ena karaktären är coolare än den andra på sitt eget lilla sätt. I fem filmer (och två radioreklamer) kan man hänga med in i familjens udda vardag till en voice-over av Jason Diakité. Vi tog även stillbilder till CDONs hemsida.
Vårt samarbete med KAN kunde inte ha gått bättre. Hela resan var mycket kreativ, professionell och dessutom rolig. De har ett starkt team med olika expertkunskaper och tillsammans levererade de mycket hög kvalitet. Vi kände oss trygga i valet av KAN. Under projektets gång var KAN dessutom mycket flexibla. Samtidigt utmanade de oss när det behövdes. Det kändes verkligen som att vi gjorde produktionen tillsammans, som ETT team, och inte som att vi på CDON endast var ”beställare”.”
Den magiska boxen
Filmerna kretsar kring denna familj som får alla möjliga och omöjliga paket levererade till sig i CDONs magiska boxar. Boxarna är bottenlösa, som en hyllning till CDONs stora utbud och leveranssäkerhet, och lever sina egna liv. Precis som familjemedlemmarna.
Igenkänning vs habegär
Filmernas tematik är genomgående nordisk med lekfulla inslag av CDONs färger i rosa och grönt. Snygga och världsvana props varvas med vardagliga ting och aktuella produkter ur CDONs sortiment, för att skapa igenkänning men också ett starkt habegär hos målgruppen.