TriangelnLösningen är central.

Spela video.

Triangeln är Malmö citys största köpcentrum, med cirka 100 butiker och restauranger. Varje dag passerar fler än 20 000 människor genom Triangelns dörrar. Dess utbud men kanske framför allt läge, mitt i stan, gör att målgruppen i första hand är människor som bor eller arbetar i innerstaden. 

The work we create

Art DirectionCopywritingFilmSocial mediaStrategy

Vad vi gör.

KAN jobbar löpande med Triangeln och har ett helhetsansvar för dess externa marknadsföring. Det övergripande syftet med vårt arbete är att stärka Triangelns varumärke så att de är top of mind hos malmöbor när köpbehov uppstår, men även att särskilja Triangeln från andra köpcentrum med liknande utbud.

Hur marknadsför man ett köpcentrum när människor är trötta på shopping – och saknar pengar?

Varje år gör vi fyra till fem varumärkesbyggande kampanjer för Triangeln. I detta fall var uppdraget att ta fram en februarikampanj för att visa Triangelns breda utbud, i en period som normalt sett är lågsäsong vad gäller shopping. Så, hur gör man ett köpcentrum relevant då?

Lösningen blev att fokusera på saker som kostar mindre och allra helst – ingenting alls. Vi lyfte därför fram Triangelns second hand-utbud och arrangerade bytardagar i huset, dit besökare kunde ta med sig plagg de inte längre använde och byta till sig andra besökares plagg. Kampanjbudskapet blev: Min. Din. Vår. Byt med stil.

Bytardagarna blev en stor succé och genererade en trafikökning till Triangeln med nio procent, vilket även gynnade butiker som inte säljer second hand.

triangeln utomhusreklam

Noga utvalt på stan.

Huvudmediet i kampanjen blev analoga och digitala utomhusskyltar i Malmö city. Inte så konstigt kanske med tanke på att det är här målgruppen rör sig. 

Triangeln kampanj
triangeln utomhusreklam

Igenkänning i köpcentrumet.

Utanför och inne på Triangeln möttes besökarna igen av kampanjen, med fördjupande element och information om kommande bytardagar.

Välbesökt event.

Bytardagarna arrangerade vi tillsammans med influenser Fab Filippa, som med sitt eget nätverk marknadsförde aktiviteten än mer.

triangeln i telefonen

Digitalt som komplement.

Utöver utomhuskommunikationen gick vi i målgruppsstyrt i sociala medier och på andra digitala ytor som till exempel Google Display.

triangeln utomhusreklam

Kom på fötter!

Årets andra kampanj där vi ville berätta för malmöborna att det nu är dags att rycka upp sig ur vinterdvalan, med allt vad det innebär. Underförstått ville vi även göra en grej av Triangelns centrala läge som man bäst tar sig till, till fots.

Nu är det kul igen!

Är julen verkligen så kul som den kunde, och borde vara? Nej, det tycker varken vi eller Triangeln. Därför blev detta årets tema för julkampanjen. Under fyra veckor uppmanade vi malmöborna att ta fram sitt barnasinne och släppa alla ”måsten”.

Stå ut!

Man kan säga mycket om februari. Men om man ska summera det hela så handlar det väl egentligen bara om att orka sig igenom den. Och för att göra det kan man behöva viss stimulans – i form av vitaminer, avkoppling eller vad som helst. Vilken tur att allt som krävs finns på Triangeln! Ja, ungefär så gick tankarna inför framtagandet av årets första kampanj. Va säger du? Fick du lite extra energi av den? 

Kontakta gärna mig! Vill du veta mer?

Jonna Åkesson
Project manager