Idre FjällPå riktigt.
Låter det konstigt att en fjälldestination som ligger 90 mil från vårt kontor i Malmö, valt oss som byrå? Egentligen inte, om man tittar närmare på våra likheter. Både Idre Fjäll och KAN har en öppen kultur, platt struktur, jobbar och tänker långsiktigt och är resultatdrivna i allt vi gör. Med ett bra samarbete och tät kommunikation spelar distansen mindre roll.
The work we create
”
Working with Friends i Idre Fjäll
Working with Friends är inte bara vårt mantra, det är så vi jobbar. Vi tror att bra resultat och växande affärer kommer genom att jobba tillsammans, internt på byrån och med våra kunder. Vårt samarbete med Idre Fjäll är ett lysande exempel, där den klassiska beställare-leverantör-relationen suddats ut och ersatts av ett partnerskap.
Ny sajt och varumärkesstrategi
Samarbetet med Idre Fjäll började redan 2019 med uppdraget att ta fram en ny sajt som skulle inspirera besökaren att vilja utforska Idre Fjäll och dess erbjudande. Sajten integrerades med ett externt bokningssystem där besökaren även kunde boka boende, skidskola, skiduthyrning, liftkort och andra aktiviteter.
Parallellt genomförde vi även ett större varumärkes- och positioneringsarbete, som resulterade i konceptet ”På riktigt”. Ett tankesätt som lyfter den unika fjällupplevelsen som bara Idre Fjäll kan erbjuda.
Roligt och intensivt
Projektet rivstartade med en gemensam arbetsvecka på fjällanläggningen, där vi fick chansen att lära känna varandra, affären, personalen och inte minst konsumenten. Vi fick med oss värdefulla insikter och satte ramarna för samarbetet framåt. Veckan gav faktiskt så mycket att vi gjorde om resan året efter, då med fokus på att kartlägga kundresan och praktisera tjänstedesign.
Samarbetet med KAN har varit roligt och intensivt. På kort tid skulle vi genomföra ett krävande systembyte tillsammans med ny lansering av webbplats och KAN har hjälpt oss hålla en tight deadline med bra projektledning och en väldigt flexibel arbetsgrupp. Vi har särskilt uppskattat KANs engagemang i att förstå helheten av vår omfattande verksamhet, för att bättre kunna designa våra onlineflöden och kommunicera vårt fantastiska fjäll.”
E-handel och konverteringsoptimering
Vi jobbar löpande med sajtoptimeringar för att öka konvertering, det vill säga öka antalet bokningar via sajten. Genom användarintervjuer, tester och dataanalyser gör vi sajten gradvis ännu bättre och smidigare för både Idre Fjäll och besökaren.
Digitalt och personaliserat
Vårt kontinuerliga insikts- och analysarbete ger oss insyn i hela kundresan, från research och bokning till besök och återbesök. Hela kundresan är idag digital som en sömlös grund för den perfekta skidsemestern.
Framöver ser vi bland annat personaliserad kommunikation och Marketing Automation som nycklar till en ännu bättre upplevelse för dig som besöker Idre Fjäll.
Och vi längtar såklart redan till nästa Idre-vecka.