Webbyrå

Din webbyrå
och digitala partner

KAN är en erfaren webbyrå med +100 specialister som hjälper dig ta fram alla de delar som krävs för att ditt företags webbplats ska vara en lönsam investering. Berätta om din situation och behov för oss så hjälper vi dig att hitta lösningar. Välkommen till din webbyrå i Skrapan i Stockholm och på Stortorget i Malmö!

Vad söker du i en webbyrå?

 

Webbplatsen är en av företagets viktigaste digitala tillgångar, ditt digitala kontor och säljare som jobbar dygnet runt. Användarupplevelsen du skapar på din webbplats spelar en avgörande roll för hur människor ser på din verksamhet och om de kommer att välja er. Vi på KAN ser sajten som navet i all kommunikation du gör. Vi arbetar med beprövade metoder och processer inom strategi och varumärke, UX-design, webbutveckling, digital marknadsföring, konverteringsoptimering, marketing automation och analys. Helhetserbjudandet innefattar också löpande support, hosting, förvaltning och optimering efter lansering.

Vi är vana vid medelstora och stora bolag och organisationer med komplexa erbjudanden, höga ambitioner och behov av att vidareutveckla sitt varumärke och kommunikation, även utanför webbplatsen.

Är vi rätt webbyrå för er? För dig som står inför att producera en webbplats, och söker en webbyrå att samarbeta med, har vi skapat denna guide:

GUIDE TILL ATT VÄLJA WEBBYRÅ

Prata webb med oss

Niclas Ek, Account Manager & Sales. Porträtt.

Niclas Ek

För förfrågningar till malmökontoret

Maila mig / 070-495 82 00

Fredrik Colling, Regional Manager Sthlm

Fredrik Colling

För förfrågningar till stockholmskontoret

Maila mig / 070-624 80 62

Så här skapar vi er webbplats och digitala närvaro

Insikter och behovskartläggning

Vi inleder med ett förstudiearbete, där vi samlar in och kartlägger all information som behövs för att kunna skapa en värdefull webbplats åt er. Det kan handla om konkurrentanalys, målgruppsanalys med buyer personas, SEO-analys, contentanalys och skräddarsydda workshops beroende på era behov.

För en professionell webbyrå sitter webbplatsen tätt ihop med förståelse om ert varumärke, erbjudande, positionering och målgrupper. Med insikterna vi samlar in utformar vi en strategi och en plan för hur webbplatsen ska se ut, fungera och byggas.

kvinna och man sitter i möte i sofforna
folk arbetar på sina datorer

UX-design & UI-design

Vi designar förslag till lösningar och skapar prototyper för er att känna och klämma på. Till en början på en övergripande nivå, och därefter tar vi fram mer och mer detaljerad UI-design. Struktur för webbplatsens sidor och innehåll planeras och dokumenteras.

I det här stadiet börjar vi även med content design, det vill säga utformningen av det viktiga innehållet till webbplatsen i form av foto, video, illustrationer, animationer, rörligt, och självklart copy. Vi kan givetvis hjälpa er med allt kring webbplatsen som ni inte kan, vill eller hinner göra själva.

Produktion och utveckling

När alla skisser och ritningar är framtagna och godkända startar vi produktionen i form av design och programmering. Steg ett är att få fram en komplett design med innehåll. Steg två är att programmera er webbplats i det content management system (CMS) som valts, till exempel WordPress, Umbraco, Hubspot CMS, Optimizely eller Craft CMS. Vi är en webbyrå som jobbar med de flesta vanliga och populära CMS på marknaden, även i form av headless. Produktion genomförs agilt med löpande avstämningar med er som kund. Efter lansering kan vi ta hand om all teknisk infrastruktur, hosting, support och drift.

en man sitter vid sin dator
händer som skriver på dator

Mätning och vidareutveckling

Efter lansering arbetar vi med marknadsföring, mätning, analys och vidareutveckling. En digital lösning och marknadsföring är under ständig förbättring, baserat på data. Vi jobbar med content marketing, sociala medier, SEO/SEM och marketing automation inom konceptet inbound marketing. KAN är Google partner och Hubspot partner.

Vad vill du uppnå med er nya webbplats?

Den viktigaste frågan att reda ut med sin webbyrå är varför ni behöver en ny webbplats. Många beställare förklarar att den befintliga webbplatsen inte är tillräcklig i någon mån, till exempel att den inte är representativ för bolaget eller att den är svår att arbeta med, eller att den inte kommer högt upp på Google. Men dessa svar döljer det verkliga svaret; vad man faktiskt vill uppnå med sajten. Det verkliga målet med webbplatsen är nog inte att sajten ska vara snygg och representativ, lätt att uppdatera eller att den ska vara sökmotoroptimerad. De är endast medel för att uppnå något, men vad? Vem ska den attrahera och vad vill ni att målgruppen ska göra?

För dig som står inför att producera en webbplats, och söker en webbyrå att samarbeta med, har vi skapat denna guide:

LADDA NER GUIDE TILL BYRÅUPPHANDLING

Vad är egentligen en webbplats ?

En modern webbplats är ett kommunikationsverktyg med ett syfte, ett syfte som ska gå att mäta, utvärdera och skruva på. Som en digital medarbetare som aldrig sover, en medarbetare som också behöver utvärderas och utvecklas löpande.

Navet i er kommunikation

Webbplatsen är i dag central i ett företags kommunikation mot omvärlden. Eftersom den är affärskritisk för många företags verksamheter är det också av yttersta vikt att man planerar och utvecklar webben på rätt sätt. Man bör se webbplatsen som en del av, rent av navet i, sin övriga kommunikation, marknadsföring, försäljning och rekrytering. Dessa delar sitter ihop med webbplatsen och måste planeras som en helhet med gemensamma mål. Diskutera med webbyrån vad de är bäst på och jämför det med vad ni ser behov av.

Några vanliga kompetenser en webbyrå behöver

  • Digital strategi
  • Varumärkesutveckling
  • Content (copywriting, foto/bild, video)
  • SEO, digital marknadsföring och analys
  • Inbound marketing
  • Webbdesign och grafisk design
  • Frontend- och backendutveckling
  • Support, förvaltning och hosting

Webbplatsens behovstrappa

För att en webbplats ska bli bra krävs oftast att andra, basala delar, i ett företags identitet är på plats. En snygg design och behaglig användarupplevelse bygger på att man gjort sin hemläxa vad gäller till exempel varumärke och strategi. Dessa delar illustrerar vi i bilden här, där vi också visar vilka delar vi på KAN kan hjälpa er med.

webbplatsens behovstrappa illustration