FyrklövernEn självklar plats i alla människors hem
Fyrklövern har sedan 1974 skapat glas, porslin och heminredning för livets speciella tillfällen. Kvalitetsprodukter som ska kunna användas till vardag som fest, i generation efter generation.
The work we create
Förnyat varumärke, nya behov
Fyrklövern stod inför lanseringen av en helt ny varumärkesidentitet och positionering. Men, de behövde hjälp med hur de skulle få det att märkas och särskilja dem på marknaden: något som gick hand i hand med deras nya identitet – och samtidigt bort från det förväntade.
Koncept: Never boring!
Med det i bakhuvudet tog vi fram kommunikationskonceptet Never boring. Ett koncept som utmanar gammalmodighet, etikett och förlegade finrumsregler och fokuserar på något viktigare: att göra varje tillfälle speciellt, roligt och som du vill ha det. Att aldrig ha tråkigt, helt enkelt. Ett grepp som tydligt särskiljer Fyrklövern i branschen.
Dekadent fest på film
Utifrån konceptet tog vi fram en kreativ filmidé inför Fyrklöverns nylansering. Vi ville ge Fyrklöverns produkter ett nytt sammanhang, där det finputsade och perfekta inte är så viktigt – det är känslan och stämningen. Så vi ställde vi till med en etikettregelfri fest hos The Norrmans på fantastiska Häckeberga slott, där Fyrklöverns vackra produkter får leva ett lite nytt, mer dekadent, liv än tidigare.
Kampanjstrategi
Vi gav även Fyrklövern rekommendation på en kampanjstrategi för hur de skulle nå rätt målgrupper med sitt nya uttryck och mantra. Produktionen resulterade i filmer anpassade för Fyrklöverns olika kanalen och en mängd stillbilder som gav Fyrklövern innehåll att täcka hela resan, från awareness till konvertering.