CareiumMöt framtiden med välfärdsteknik
Careium finns för att deras användare ska kunna leva ett aktivt och självständigt liv längre. Med smart teknik hjälper de individer utifrån deras behov och skapar förutsättningar för en bättre omsorg. Careium – före detta Doro Care – bad oss att ta fram en varumärkesstrategi och en visuell identitet för det nya varumärket i samband med dess lansering. Vi tog även nya bilder enligt den nya visuella identiteten, formgav den nya sajten och fyllde den med innehåll.
The work we create
”
Visa omsorg, agera smart, var hjältar
Med utgångspunkt från individens behov använder Careium all sin erfarenhet, kunskap och banbrytande innovation för att hjälpa människor att behålla ett rikt och självständigt liv, även när förutsättningarna förändras.
Visa omsorg, agera smart och var hjältar – viktiga värderingar för Careium och viktiga hörnstenar i varumärkesplattformen som vi tog fram.
“An object can still have a meaning and life after breaking”
Ordspråket kommer från japansk Kintsugi, som är en traditionell metod där man reparerar trasigt porslin genom att sätta ihop delarna med ett guldlack. Föremålet betraktas inte som trasigt, tvärtom. Genom att belysa och hylla ärren visar man att porslinet har en unik historia att berätta. Det har levt.
Kintsugi är inte bara ett fint sätt att se på åldrande. Det går även hand i hand med Careiums filosofi – att möjliggöra ett aktivt liv längre. Inspirerade av denna konstform och filosofi, skapade vi Careium-mönstret.
I hjärtat av vård och livskraft
Logotypen är skapad av två blad som symboliserar liv och växtkraft. Bladen överlappar varandra, vilket inte bara skildrar omvårdnad utan även visar på livets förändringar med Careium i brytpunkten. Men hjälp av Careium sammanfogas livet före ålder eller sjukdom med livet efter, till en helhet.
”
Ny webbplats
När varumärkets design var på plats och nya bilder var tagna, fyllde vi den nya sajten med innehåll.