VD:n har ordetEn tillbakablick över året som gått

Logotyper för KANs kunder på en svart bakgrund

KAN fortsätter att växa och 2021 var ett år fyllt av både spännande utmaningar och framgång för byrån. En rad nya kunder inom diverse branscher har tillkommit och arbetet kring att utveckla våra goda relationer till kunderna är i ständigt fokus.

Vi äntrade 2021 med bravur och kammade hem dubbelvinst i Årets byrå. KAN tog emot första pris i kategorin Digitalbyråer 50+ MKR och vår nyförvärvade byrå Winston fick första pris i kategorin Digitalbyråer 6-25 MKR. Detta blev startskottet på vår Stockholmssatsning och i samband med att Winston blev en del av KAN invigdes även vårt nya kontor i huvudstaden. 2021 präglades av tillväxt och en rad utmanande projekt där vi har hjälpt våra kunder med allt ifrån strategi, kundupplevelser, rörlig media, design, samt implementering och förvaltning av digitala lösningar. Nu går vi in i 2022 med kontor i två städer och en personalstyrka med 120+ talanger som är redo för att ta sig an nya utmaningar.

 

Över 120 aktiva kunder

2021 var ett händelserikt år och trots att pandemin hängde över oss fortsatte vi att växa och gjorde flera framåtriktade satsningar. Vi hade privilegiet att få välkomna 21 nya kunder till oss och idag har vi över 120 aktiva affärsrelationer som sträcker sig över hela Sverige och Europa. Dessutom utökades affären hos flera av våra kunder däribland Lärarförbundet, Tetra Pak, NIBE, Midroc, Ikano Bank, Dux, Castellum samt ett globalt låsföretag. Vi har under året sett en ökad efterfrågan av fullskaliga kommunikationslösningar och kan därför konstatera att vårt fullservice-erbjudande är ett vinnande koncept. I år satsar vi på fortsatt utveckling av vårt erbjudande för att kunna möta våra kunders behov och hjälpa dem att växa i den digitala världen.

 

Working with friends

På KAN är vi övertygade om att goda kundrelationer med gemensamma mål skapar framgångsrika affärer som håller i längden. Därför jobbar vi aktivt för att alltid upprätthålla och utveckla våra relationer, både internt som externt. Under året som gick utvecklade vi dessutom våra bekantskaper inom Egmont-familjen genom breddade samarbeten med våra systerbyråer Ingager och Okto. Som en del av Egmonts koncern får vi möjlighet att arbeta i nära relation med våra branschkollegor och tillsammans utvecklar vi framtidens digitala lösningar.

 

Ett år av tillväxt

Året som gick präglades av stor efterfrågan och KAN växte på flera plan. Vi passerade siffran 100 i både antal medarbetare och i omsatta miljoner per år, vilket stärkte vår position på den svenska marknaden. Det är genom hårt arbete, engagemang och ständigt kundfokus från våra fantastiska kollegor som detta har gjorts möjligt. Under 2022 fortsätter vi att expandera och har sedan årsskiftet stärkt upp våra team med 14 nya talanger som har kompetenser inom teknik, design och innehåll. Men vi söker fler eldsjälar.

 

Besök vår karriärsida för att spana in våra lediga tjänster.

Skribent: Norea Nyström

Vill du veta mer? Kontakta mig

Per Harrysson, Managing Director. Porträtt.
Per Harrysson
Managing Director