Nu finns KAN i Stockholm
KAN, som startade i Malmö för 16 år sedan, är sedan länge en av Sveriges ledande kommunikationsbyråer. Nu växer vi ytterligare genom förvärvet av den prisbelönta digitalbyrån Winston i Stockholm. Byrån blir fullt ut en del av KAN. Med samma namn, samma organisation och samma kultur. Från och med i januari 2021 är vi helt enkelt en byrå med två kontor, ett i Malmö och ett i Stockholm.
KAN har vuxit stadigt och jämnt sedan starten 2005. Under det senaste året har vi vunnit flera nya uppdrag och som ett resultat av det har vi rekryterat 20 nya medarbetare. För att ytterligare stärka vår position på den svenska marknaden, har vi under en tid letat efter en bra förankring i Stockholm. Med förvärvet av Winston har vi hittat en byrå som passar väl in i vår strategi. Nu passerar vi siffran 100 i både antal medarbetare och i omsatta miljoner per år. Och vi blir en ännu starkare partner för nationella och internationella uppdragsgivare.
Vinnare av Årets Byrå
Winston är en digital fullservicebyrå som grundades 2003. Erbjudandet kretsar till stor del kring digitala användarupplevelser och innefattar bland annat tjänster som analys- och strategiarbete, konceptutveckling, UX-design och teknisk utveckling. Winston har flertalet gånger varit nominerade och även vunnit tävlingen “Årets Byrå”. På kundlistan återfinns bl.a. RFSU, Lärarförbundet, Rikshem, Statens fastighetsverk, Trygghetsrådet och Jernhusen. På byrån finns det idag tolv medarbetare.
Perfect match
“Winston hade profilen, kunnandet och människorna som gör dem till en perfect match för oss”, säger KANs VD Per Harrysson. “De har precis som vi byggt upp en stabil verksamhet med tydligt fokus på kundnytta och mätbara resultat. Tillsammans kommer vi kunna erbjuda det som allt fler kunder efterfrågar – nämligen strategi, kundupplevelser, rörlig media så väl som design, implementation och förvaltning av digitala lösningar.
Tillsammans är vi över 100 personer
Winston byter nu namn till KAN och blir en integrerad del av KANs organisation, kultur, och arbetssätt. Vi är ett företag och kommer på sikt att arbeta helt sömlöst trots att vi rent fysiskt sitter på två olika adresser. Men är det något vi har lärt oss under pandemin så är det ju att det går att jobba minst lika bra på distans med smarta digitala verktyg. Samtliga kunder, hela ledningen och medarbetare följer som sagt med in i KAN. Det blir “Business as usual”. Och det gillar vi!