Din digitalbyrå
och partner

Framgång skapas tillsammans. Vi jobbar nära våra kunder, lär känna dem och har samma mål: en lyckad digital affär. På KAN bygger vi långsiktiga relationer och delar med oss av det vi kan bäst. Det ger både bättre resultat och en kultur som man vill tillhöra.

Fullservice

KAN är våra kunders trygga guide i den digitala utvecklingen. Vi hjälper dem att skapa värdefulla kundupplevelser som får affärerna att växa.

Därför sträcker sig vårt erbjudande från research, strategiska plattformar och service design till teknikutveckling, digital performance, film och marknadsföring i alla kanaler.

Hela vårt erbjudande

Grafik med text KAN – Working with friends

Working with Friends

Sedan starten har vår passion varit att se våra kunders affär växa tack vare vårt arbete. Därför föddes mantrat Working with Friends tidigt. Det betyder att vi ser våra kunder som vänner som vi arbetar tillsammans med för att nå gemensamma mål. Vi vill ha långa och ärliga affärsrelationer som blir lönsamma för båda parter.

Vi tror nämligen helt enkelt att resultatet blir bättre om man har roligt tillsammans. Både internt på byrån och tillsammans med våra kunder.

Vår historia

KAN grundades 2005 av ett gäng arbetskamrater som trivdes ihop och ville göra något eget tillsammans. Alla hade en förståelse för att digital kommunikation skulle bli allt viktigare inom marknadskommunikationen framöver. De etablerade byråerna saknade den här kompetensen. Och KAN blev utmanaren.

KAN var snabba, kundtillvända och produktionsinriktade med gott affärssinne. Vi levererade den digitala kommunikation som kunden behövde med affärsnyttan som ledstjärna. Det födde också namnet KAN – Kommunikation, Användbarhet och Nytta.

Eftersom KAN satte kundernas egna behov och olösta problem i fokus, växte byrån med kundernas utveckling. I takt med marknadens efterfrågan har kompetenserna breddats med copywriters, content managers, art directors, UX:are, filmproducenter och fler. Idag har KAN ett brett utbud av tjänster som svarar mot de flesta digitala behoven.

En annan viktig sak var den äkta och varma lagkänslan, grundad på personligt starka relationer, både internt och med kunder.

Allt detta har gjort att KAN har växt med god lönsamhet. Under årens gång har KAN även köpt upp byrån Good Old, tagit in Egmont som delägare och startat Okto, en ny varumärkes- och designbyrå i Stockholm.

Idag är KAN en av Sveriges största och högst rankade digitalbyråer med 80 anställda och en omsättning på cirka 94 miljoner kronor.

Så här
jobbar vi.

Utmaningar är till för att lösas. Snabbt och utan krångel. Vi gör jobbet effektivt och strukturerat inom givna ramar. Och vi ser till att ha kul när vi gör det.

Nyfiken på att jobba med oss?

Besök vår karriärsajt