INRKräsen målgrupp gav tekniska utmaningar

Badrum med ljusrosa badrumsskåp och marmordetaljer.

När de två varumärkena INR & Aspen gick ihop och blev det nya INR, behövde INR hitta sitt nya visuella uttryck i en digital miljö. Vi hjälpte dem med detta och tog även fram deras nya sajt.

The work we create

AnalysisContentDigital strategyWeb

Vitt badrum med rosa detaljer.
Kvinna med sidenmorgonrock och rougeborste i handen.

Sajt med uttrycksfrihet

En av målgrupperna INR riktar sig till är trendkänslig och söker visuell inspiration som ett viktigt steg i sin köpresa. För att ge hen detta krävdes en sajt med stor uttrycksfrihet för redaktörerna, vilket medförde intressanta tekniska och UX-mässiga utmaningar.

Polaroidfoton, muggar och underlägg.

Stötta målgruppen

En insikt vi fann i vår research var att denna målgrupp har en lång beslutsprocess vid byte av badrum. Man jämför med konkurrenter och jobbar ofta parallellt med flera olika inredningsalternativ och -kombinationer. För att stötta i denna process skapade vi bland annat möjligheten för besökaren att med hjälp av sajtens alla bilder skapa personliga moodboards.

Ett arbetsverktyg

Sajten blev även ett viktigt arbetsredskap för återförsäljarna,
som behövde ett lättöverskådligt men tilltalande sätt att presentera
INR:s utbud för potentiella kunder. Vi utformade sajten för att åstadkomma detta på bästa möjliga sätt och samtidigt ta vissa förberedande steg
inför ett införande av e-handel (där vi använde EPiCommerce).

TILL INR.SE

Vill du veta mer? Kontakta mig.

Jonas Ekelius Persson, Account Manager. Porträtt.
Jonas Ekelius Persson
Account Manager