INRBadrumsinredning och dusch för skandinaviska badrum
INR står för svensktillverkade duschlösningar och badrumsinredning i skandinavisk design. Med högkvalitativa material och ett hållbarhetstänk för både produkternas livslängd och miljön erbjuder de sina kunder skräddarsydda badrumslösningar de kan njuta av länge.
The work we create
It takes a village
INR kom till KAN med en önskan att skapa en varumärkesfilm med flera mål. Den skulle tilltala slutkund och leverantörer genom att visa upp INR:s produkter, skandinaviska design och gedigna hantverk. Samtidigt skulle filmen fånga känslan av stolthet och tillhörighet som finns hos medarbetarna på INR.
Från idé till färdig produkt
Storyn följer människorna på INR i deras dagliga arbete för att skapa de perfekta badrummen, från koncept- och designfasen till hårda tester och slutfinishen på fabriksgolvet. INR står för kvalitet och medvetna val genom hela kedjan, något de ville se skina igenom både visuellt och i manus.
Film med flera syften
Huvuddelen av produktionen skedde i nära samarbete med INR på deras huvudkontor i Malmö. Slutresultatet blev en film som fungerar på flera plan – från att inspirera genom att visa upp produkterna och det gedigna arbetet bakom dem på ett tilltalande sätt, till att stärka teamkänslan för alla som jobbar på INR.
”
Stillbilder
Eftersom vi filmat i väldigt hög upplösning kunde vi även plocka ut stillbilder från filmen. På så sätt har INR tillgång till ännu mer innehåll att använda i sina digitala kanaler.
Samarbetet började redan 2018
Redan 2018 när de två varumärkena INR & Aspen gick ihop och blev nya INR, påbörjades ett samarbete mellan dem och KAN. INR behövde då hitta sitt nya visuella uttryck i en digital miljö och kom till oss för hjälp. Vi hjälpte dem med detta och tog även fram deras nya sajt.
Sajt med uttrycksfrihet
En av målgrupperna INR riktar sig till är trendkänslig och söker visuell inspiration som ett viktigt steg i sin köpresa. För att ge hen detta krävdes en sajt med stor uttrycksfrihet för redaktörerna, vilket medförde intressanta tekniska och UX-mässiga utmaningar.
Stötta målgruppen
En insikt vi fann i vår research var att denna målgrupp har en lång beslutsprocess vid byte av badrum. Man jämför med konkurrenter och jobbar ofta parallellt med flera olika inredningsalternativ och -kombinationer. För att stötta i denna process skapade vi bland annat möjligheten för besökaren att med hjälp av sajtens alla bilder skapa personliga moodboards.
Ett arbetsverktyg
Sajten blev även ett viktigt arbetsredskap för återförsäljarna, som behövde ett lättöverskådligt men tilltalande sätt att presentera INR:s utbud för potentiella kunder. Vi utformade sajten för att åstadkomma detta på bästa möjliga sätt och samtidigt ta vissa förberedande steg inför ett införande av e-handel (där vi använde EPiCommerce).