INRBadrumsinredning och dusch för skandinaviska badrum

INR står för svensktillverkade duschlösningar och badrumsinredning i skandinavisk design. Med högkvalitativa material och ett hållbarhetstänk för både produkternas livslängd och miljön erbjuder de sina kunder skräddarsydda badrumslösningar de kan njuta av länge. 

The work we create

AnalysisContentCreative conceptDigital strategyFilmFilm productionPhotographyWeb

INR film

It takes a village

INR kom till KAN med en önskan att skapa en varumärkesfilm med flera mål. Den skulle tilltala slutkund och leverantörer genom att visa upp INR:s produkter, skandinaviska design och gedigna hantverk. Samtidigt skulle filmen fånga känslan av stolthet och tillhörighet som finns hos medarbetarna på INR.  

Från idé till färdig produkt 

Storyn följer människorna på INR i deras dagliga arbete för att skapa de perfekta badrummen, från koncept- och designfasen till hårda tester och slutfinishen på fabriksgolvet. INR står för kvalitet och medvetna val genom hela kedjan, något de ville se skina igenom både visuellt och i manus.  

INR film
behind the scene INR
Film med flera syften

Huvuddelen av produktionen skedde i nära samarbete med INR på deras huvudkontor i Malmö. Slutresultatet blev en film som fungerar på flera plan – från att inspirera genom att visa upp produkterna och det gedigna arbetet bakom dem på ett tilltalande sätt, till att stärka teamkänslan för alla som jobbar på INR.

filminspelning för INR
Stillbilder

Eftersom vi filmat i väldigt hög upplösning kunde vi även plocka ut stillbilder från filmen. På så sätt har INR tillgång till ännu mer innehåll att använda i sina digitala kanaler. 

INR film
en man i skyddshatt
INR film
badrumsinteriör
morgonrock i badrum
Badrum med ljusrosa badrumsskåp och marmordetaljer, nedtonat ljus.

Samarbetet började redan 2018

Redan 2018 när de två varumärkena INR & Aspen gick ihop och blev nya INR, påbörjades ett samarbete mellan dem och KAN. INR behövde då hitta sitt nya visuella uttryck i en digital miljö och kom till oss för hjälp. Vi hjälpte dem med detta och tog även fram deras nya sajt.

Vitt badrum med rosa detaljer.
Kvinna med sidenmorgonrock och rougeborste i handen.

Sajt med uttrycksfrihet

En av målgrupperna INR riktar sig till är trendkänslig och söker visuell inspiration som ett viktigt steg i sin köpresa. För att ge hen detta krävdes en sajt med stor uttrycksfrihet för redaktörerna, vilket medförde intressanta tekniska och UX-mässiga utmaningar.

Polaroidfoton, muggar och underlägg.
Stötta målgruppen

En insikt vi fann i vår research var att denna målgrupp har en lång beslutsprocess vid byte av badrum. Man jämför med konkurrenter och jobbar ofta parallellt med flera olika inredningsalternativ och -kombinationer. För att stötta i denna process skapade vi bland annat möjligheten för besökaren att med hjälp av sajtens alla bilder skapa personliga moodboards.

Ett arbetsverktyg

Sajten blev även ett viktigt arbetsredskap för återförsäljarna, som behövde ett lättöverskådligt men tilltalande sätt att presentera INR:s utbud för potentiella kunder. Vi utformade sajten för att åstadkomma detta på bästa möjliga sätt och samtidigt ta vissa förberedande steg inför ett införande av e-handel (där vi använde EPiCommerce).

Badrum med ljusrosa badrumsskåp och marmordetaljer.

Vill du veta mer? Kontakta mig.

Jenny Dernelius, Account Manager
Jenny Dernelius
Account Manager