Ny spännande utmaning för Doro

Doro är marknadsledare på telefoner och trygghetstjänster anpassade för seniorer. Nu bryter de helt ny mark genom att lansera en mobil som riktar sig till en yngre målgrupp än vanligt. 60-plussare.

Man i filmen för Doro 8080. Spela video.
Stilsäkra och digitala

Dagens 60-åringar är varken tanter eller farbröder. De har använt smartphones i många år, och är fullt kompetenta digitalt. Däremot så börjar vissa ålderstecken visa sig – inget konstigt alls – och då kan de vara skönt med funktioner som hjälper.

Annons med kvinnan i reklam för Doro 8080 i tidning.
Poster med man som var med i filmen för Doro 8080.
Med självklar attityd

Eftersom Doro 8080 är en skandinavisk mobil med designfokus, ville vi att kampanjen skulle andas just det. Vi ville också synliggöra en målgrupp som är stor och köpstark, men som ändå sällan porträtteras i media på ett rättvist sätt.

Nordisk spridning

Resultatet blev kampanjen ”Vuxen nog för en Doro?”, som kommer att synas i print, digitalt, på TV, och i sociala medier över hela Norden. Dessutom har vi tagit fram sälj- och mässmaterial samt en kampanjsida.

Kvinna i filmen med texten Vuxen nog för en Doro? Spela video.

Ett KAN-team från början till slut

Tack vare att KAN har ett komplett erbjudande har vi kunnat göra allt arbete in-house på byrån, vilket har bidragit till en väl sammanhållen kampanj som levererar i alla kanaler.

Vill du veta mer? Kontakta mig.

Lars Gustafsson, Account Manager. Porträtt.
Lars Gustafsson
Account Manager